Kierownik: Magdalena Hadrych
☎ +48 326722134 wew. 14 📧 mhadrych@mopszawiercie.pl
Miejsce pracy: Zawiercie, ul. Piłsudskiego 47, pokój nr 107
-
Kierownik działu zapewnia warunki prawidłowego funkcjonowania Ośrodka w zakresie organizacyjnym, w szczególności poprzez:
-
nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących działalności Ośrodka wraz z ich rejestrem;
-
nadzór nad przygotowaniem projektów zarządzeń wewnętrznych Dyrektora wraz z ich rejestrem;
-
przygotowywanie sprawozdań dotyczących działalności Ośrodka zgodnie z zapotrzebowaniem;
-
opracowaniem i aktualizacją Regulaminu organizacyjnego MOPS;
-
analizę, opracowywanie i doskonalenie projektów aktów wewnętrznych Ośrodka w uzgodnieniu z Dyrektorem i kierownikami komórek organizacyjnych MOPS;
-
przygotowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw dla Dyrektora oraz pracowników Ośrodka wraz z ich rejestrem,
-
prowadzenie rejestrów zarządzeń Prezydenta oraz uchwał Rady Miejskiej dotyczących funkcjonowania MOPS;
-
koordynowaniem prac nad projektami instrukcji, regulaminów we współpracy z merytorycznie odpowiedzianymi komórkami organizacyjnymi przy współpracy Radcy prawnego;
-
koordynowanie spraw dotyczących skarg i wniosków wpływających do Ośrodka,
-
koordynowanie spraw związanych z udzielaniem informacji publicznej,
-
nadzór nad prawidłowością stosowania instrukcji kancelaryjnej,
-
koordynowanie pracą sekretariatu i BOI.
-
Ze struktury organizacyjnej Działu Organizacyjnego wydziela się:
Biuro Obsługi Interesanta (BOI), podporządkowane Kierownikowi Działu zajmujące się:
-
obsługą interesantów,
-
obsługą centrali telefonicznej i łączeniem rozmów w budynku Ośrodka,
-
prowadzeniem ewidencji przyjmowanych spraw od pracowników socjalnych, z podziałem na rejony, odnotowywaniem udzielonej pomocy klientom oraz udzielaniem informacji osobom, których przyznana pomoc dotyczy,
-
przygotowywaniem i sporządzaniem wszelkich zaświadczeń o pobieraniu lub niepobieraniu świadczeń z Ośrodka dla wnioskodawców indywidualnych i instytucji zwracających się o taką informację,
-
dbałością o zapewnienie zabezpieczenia druków niezbędnych do pracy Działu Pomocy Środowiskowej,
-
przygotowywaniem zapotrzebowania na zwrotne potwierdzenia odbioru dla potrzeb Ośrodka,
-
przepisywaniem notatek służbowych, pism zleconych przez specjalistów Działu Pomocy Środowiskowej,
-
sporządzaniem wezwań do klientów o konieczności zgłoszenia się do pracownika socjalnego, zgodnie ze zleceniem specjalistów Działu Pomocy Środowiskowej,
-
prowadzeniem rejestrów i dokumentacji związanej z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (przekazywanie wniosków na posiedzenie komisji, udzielanie informacji o osobach niekorzystających z pomocy społecznej i braku możliwości ich zawiadomienia o terminie posiedzeń),
-
przygotowywaniem informacji do comiesięcznego sprawozdania z ilości przeprowadzonych wywiadów, notatek, protokołów na potrzeby Działu Pomocy Środowiskowej,
-
prowadzeniem dokumentacji dotyczącej umieszczania osób w zakładach opiekuńczo leczniczych,
-
prowadzeniem spraw związanych z rozliczaniem Centrum Integracji Społecznej (sporządzaniem skierowań uczestników, sporządzaniem umów i rezygnacji, prowadzeniem indywidualnych teczek każdego uczestnika CIS,) sporządzaniem miesięcznych wykazów osób do ubezpieczenia zdrowotnego wraz z członkami ich rodzin, sporządzaniem pism do UM o przekazanie kolejnej transzy,
-
sporządzanie korespondencji Działu Pomocy Środowiskowej oraz wysyłki poczty ze wszystkich działów Ośrodka oraz dostarczenie jej do budynku Poczty Polskiej,
-
rejestracją w systemie elektronicznym poczty i rozdzielaniem wszystkich zwrotnych potwierdzeń odbioru dla poszczególnych działów
Sekretariat, podporządkowany Kierownikowi Działu, do zadań którego należy:
-
dbałość o prawidłowy i sprawny obieg dokumentów oraz właściwą selekcję informacji i przekazu spraw,
-
dbałość o sekretariat i gabinet Dyrektora, zapewnienie wszelkich potrzeb związanych z prowadzonymi spotkaniami służbowymi, zebraniami z pracownikami itp.
-
ustalanie terminowości spotkań Dyrektora, przyjęć klientów,
-
kierowanie klientów/osób zainteresowanych i przedstawicieli środowiska lokalnego do rzeczowo i miejscowo właściwych komórek organizacyjnych MOPS;
-
prowadzenie rejestru porad prawnych dla klientów Ośrodka wraz z ustalaniem terminów,
-
prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Ośrodka,
-
prowadzenie rejestru spraw związanych z udzielaniem informacji publicznej,
-
prowadzenie książki kontroli zewnętrznych w Ośrodku,
-
prowadzenie tablicy ogłoszeń.
Sporządziła: Magdalena Hadrych
Informacje
-
Źródło informacji: MOPS Zawiercie.
-
Data utworzenia: 2022-02-18.
-
Wprowadził do systemu: Adrian Filipek. Data wprowadzenia: 2022-02-18 10:49:08.
-
Zatwierdził do publikacji: Adrian Filipek. Data publikacji: 2022-02-18 10:49:08.
Rejestr zmian
- 2022-02-18 10:49:08
Publikacja artykułu - Adrian Filipek
- 2022-02-18 10:45:27
Dodanie artykułu - Adrian Filipek